A QR kód eredetileg a japánok által kifejlesztett olyan speciális vonalkód, amivel még több és még izgalmasabb információ jeleníthető meg. Mióta a háztartásokba is megérkeztek a programozható, fényképezőgépes mobiltelefonok, nyugaton, illetve a japánoknál már egyre jobban terjed a QR kód széles körű alkalmazása. A termékekre ugyanis az áruházakban használt hagyományos vonalkód mellé elhelyeznek QR kódokat is a csomagoláson, így az érdeklődő egy kényelmes mozdulattal azonnal egy promóciós weblapon köthet ki, vagy további információkat olvashat a termékről.
A "jövő szelei megérintettek bennünket" felbuzdulás hatására a Kreative Labs (haverom) elkészítette a Nike QR kódját, ami egyelőre a Nike.com-ra irányít bennünket. Ettől eltekintve szerepel a pixeles Nike logó is benne, ami egy újabb réteget és mélységet visz az értelmezésbe. Enjoy!