A nagyvállalatok gondolkodásában fokozatosan előtérbe kerül a társadalmi felelősségvállalás. Gondoljunk csak a Mexikói-öbölben az olajszennyezésre, de Amerikában a hőmérséklet is rekordokat döntött idén, illetve a recesszió utolsó hullámai sem múltak még el. Többek közt ezen hatások is ösztönzik a vállalatokat arra, hogy felelős szerepet vállaljanak a profit megszerzésén túl társadalmi célok elérésében is.
A Nike sportruházat gyártó több ilyen kezdeményezést is indított, amit nem csak nagyvállalatok, de magánszemélyek is hasznosan forgathatnak. A portáljuk neve GreenXChange, ami egy online fóruma (egyelőre még fejlesztés alatt) a hosszú távú gondolkodásnak és környezettudatos, felelős életnek.
Egy ilyen hibátlan 2 perces gondolkodtató reklámfilmet is készítettek, aminek megtekintése után azonnal rohannánk haza a széndioxid kibocsájtásunkat minimalizálni:
THE GREENXCHANGE IS AN INNOVATIVE REVOLUTIONARY PARTNERSHIP THAT BRINGS TOGETHER COMPANIES, PEOPLE, AND IDEAS TO CREATE SUSTAINABLE CHANGE THAT AFFECTS US ALL.
TRANSFORMATIONAL CHANGE HAPPENS WHEN INDIVIDUALS ARE WILLING TO SHARE IDEAS, WORK TOGETHER, AND SEEK SOLUTIONS THAT CREATE MORE EFFICIENT, MORE PROFITABLE, AND MORE MEANINGFUL BUSINESS OPPORTUNITIES/MODELS.